czwartek, 6 października 2011

Pilaw z kurczaka




To moje ukochane danie, całą rodziną możemy je jeść na okrągło :-) inspirowałam się pilawem Nigelli, ale mój jest bez szafranu ani skórki cytrynowej - po prostu mój mąż nie lubi, więc dostosowałam przepis do własnych potrzeb.



Składniki na 4 osoby (rodzina 2+2):

  • 3 torebki ryżu basmati
  • 1-2 piersi kurczaka
  • 1/2 kubeczka jogurtu naturalnego
  • 1,5 l. rosołu z kurczaka, lub kostka rosołowa
  • dużo świeżo usiekanej zielonej pietruszki
  • carry
  • cynamon
  • sól, pieprz
  • 1 łyżka oleju (ja używam z oleju z pestek winogron)
  • 1 łyżka masła
  • rodzynki
  • płatki migdałowe



Przygotowanie:
W dużym rondlu teflonowym rozgrzać masło i olej - ja używam oleju z pestek winogron, wsypać suchy ryż - najlepiej basmati, ale jak nie mam, to używam zamiennie parboiled lub brązowy ryż, ale najlepiej smakuje basmati. Mieszam, tak aby ziarenka ryżu nie były suche. Następnie zalewam gorącym bulionem drobiowym lub wrzątkiem z czajnika (woda musi przykrywać ryż ok. 1 cm) ... i dodaję kostkę rosołową (preferuję pierwszą wersję :-)), gotuję ok. 10 -20 min na bardzo małym ogniu (w zależności od ryżu -basmati gotujemy 10 min.) Jeśli nie dajemy kostki, bulion można przyprawić mieszanką przypraw - najlepiej wybrać naturalną bez dodatków ... Natur ;-)

Wcześniej marynujemy kurczaka. Ja to robię przeważnie dzień przed lub przynajmniej na kilka godzin przed gotowaniem.

Marynata:
Piersi kurczaka myjemy i kroimy w kostkę, wkładamy do pojemnika i dodajemy trochę oliwy i przyprawy: curry, cynamon, sól, pieprz i jogurt naturalny, czasem dodaję trochę czosnku - dokładnie mieszamy i odstawiamy do lodówki na noc.

A więc podczas gdy ryż sobie z wolna bulgocze w garnuszku ... 
wyjmujemy kurczaka z lodówki, na sitku odsączamy nadmiar jogurtowej marynaty i
zabieramy się za smażenie kurczaka. Na rozgrzanym oleju (z pestek winogron) obsmażany każdy kawałek z osobna z osobna na złocisty kolor, jak dzieci były mniejsze wrzucałam wszystko na dużą patelnię i dusiłam pod przykryciem.
Następnie na rozgrzanej patelni prażymy płatki migdałów i rodzynki.

Na koniec
Gdy ryż  jest już gotowy dodajemy świeżo usiekaną zieloną pietruszkę - duuużo :-) - mieszamy, następnie usmażonego kurczaka - wymieszać dobrze z ryżem, dodać uprażone rodzynki i migdały. Można je też postawić na stole w miseczkach i każdy będzie sobie sam posypywał wedle uznania. Ja tak robię, bo jedno moje dziecko kocha rodzynki, a pluje płatkami migdałów, a drugie odwrotnie ... zjada same migdały.

Ostatnio jest to danie, które robię najczęściej :-) smacznego!




 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...