środa, 26 października 2011

Sernik dyniowy na zimno



Sernik dyniowy na zimno z pure pieczonej dyni to po prostu mistrzostwo smaku! Ma delikatny i aksamitny smak. Pure z pieczonej dyni można zamrozić jesienią - idealnie przyda się na wiosenne święta.


Na początku miał być klasyczny pieczony sernik z dodatkiem dyni, ale z braku czasu zrobiłam go na zimno w sposób wprost ekspresowy :-) na niecałe 2 godziny przed rozpoczęciem imprezy...
Spód naturalnie upiekłam dzień wcześniej, podobnie jak dynię ;-)
Inspirację do spodu znalazłam na ChilliBite.pl :-) tylko zamiast maślanych użyłam ciastek owsianych.

Herbatnikowy spód do ciasta:
- 140g pokruszonych herbatników - najlepiej użyć maślanych
- 60g płatków owsianych
- 50g cukru brązowego 
- 70g stopionego masła
 łyżeczka esencji waniliowej

Rozgrzałam piekarnik do 190 st. Spód i boki tortownicy nasmarowałam masłem (można wyłożyć papierem do pieczenia). Następnie zmiksowałam ciastka, płatki i cukier, dodałam rozpuszczone masło i dokładnie wymieszałam. Spód tortownicy wyłożyłam masą  i zapiekałam w piekarniku ok 10-12 minut. Po podpieczeniu odstawiłam do całkowitego wystudzenia... aż do następnego dnia ;-)

a potem w biegu robiłam masę serową:

Składniki:
1kg sera trzykrotnie zmielonego na sernik (ja użyłam Oetkera)
2 galaretki cytrynowe
1 galaretka pomarańczowa
1 duży kubek pure pieczonej dyni
ok 1/2 szkl. cukru pudru
garść rodzynek

Galaretki zalałam wrzątkiem, 2 cytrynowe wsypałam do jednej miski, nie nalałam zbyt dużo wody, mieszałam energicznie przez kilka minut, aby żelatyna się dobrze rozpuściła. W drugiej misce rozpuściłam galaretkę pomarańczową. Odstawiłam do wystygnięcia.

A teraz  masa serowa: najpierw połączyłam ser z dynią i cukrem pudrem.










Następnie dodałam dwie ostudzone galaretki cytrynowe.


Gotową masę przelałam do tortownicy z upieczonym wcześniej herbatnikowym spodem i włożyłam do ... zamrażarki ... :-)
Następnie po ok. pół godzinie na wierzch wyłożyłam brzoskwinie i zalałam galaretką pomarańczową.
Mój sernik dyniowy był po prostu rozchwytywany ;-) 
Jedynym mankamentem był, moim zdaniem, zbyt sztywny i twardy spód - w stosunku do delikatnej masy sernikowej - aczkolwiek smakowo ... bardzo dobrze się komponował ;-)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...