wtorek, 18 października 2011

Zielone placki z łososiem pod chrzanową pierzynką


Placki... w najróżniejszych wersjach królują ostatnio na moim stole  jako szybka, ciepła kolacja... latem jadłam  placki ziemniaczane z łososiem i chrzanową pierzynką w Jastarni - niebo w gębie!, dziś moja zielona wersja ze szpinakiem.



Ciasto jak na naleśniki:
mleko i woda mineralna lub filtrowana (u mnie pół na pół)
1 lub 2 jaja
mąka (u mnie pół na pół kukurydziana i żytnia)
szpinak rozdrobniony
sól, pieprz
czosnek

Płynne składniki połączyć, dodać szpinak, potem mąkę - tyle, żeby ciasto nie było zbyt gęste.
Nakładać na rozgrzaną patelnię, smażyć z dwóch stron. Podawać z łososiem wędzonym.

chrzanowa pierzynka:
śmietanę (najlepiej kremówkę) ubić na sztywno pod koniec ubijania dodać łyżkę chrzanu śmietankowego i położyć na łososiu, przyozdobić świeżym koperkiem.

i kolacja gotowa! ;-)
smacznego!


1 komentarz:

  1. Super zestawienie!Nie robiłam nigdy naleśników szpinakowych, a to super pomysł! No i ten łosoś...

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...