wtorek, 29 listopada 2011

Muffiny wytrawne z kabanosem, porem i oscypkiem




W weekend urządziłam w domu festiwal muffinek :-) zarówno słodkich jak i wytrawnych. Wszystkie spotkały się z entuzjastycznym przyjęciem, zatem podzielę się z Wami przepisami, bo wszystkie wymyśliłam sama. Może jest gdzieś ktoś, kto wcześniej też wpadł na podobne pomysły.  Nie wiem, piszę o moich  eksperymentach muffinkowych ...  a było naprawdę pysznie! ;-) A może i Wy posiadacie ciekawe przepisy na wytrawne muffiny? Zamieszczajcie linki w komentarzach.



Składniki na 12 szt:
2 szkl mąki (u mnie 1 szkl. pszennej pełnoziarnistej i 1 szkl. żytniej)
1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia
1 jajko
szczypta soli
10 łyżek oleju słonecznikowego (u mnie olej z pestek winogron)
150 ml kefiru lub maślanki
podwójne pętko kabanosów drobiowych
1/2 dużego pora
mały oscypek

Przygotowanie:
Kabanosa i pora pokroić z paseczki i obsmażyć na patelni. Do jednej miski wsypać mąkę i proszek do pieczenia, starannie wymieszać. Do drugiej miski  wbić jajko, roztrzepać z kefirem i olejem . Do miski z sypkimi składnikami wlać "mokre", wymieszać. Dodać podsmażonego kabanosa i pora, wymieszać. Mieszaninę nakładać do foremek do 2/3 wysokości. Pozostałą część kabanosa z porem położyć na wierzchu babeczek,  następnie posypać muffiny  pokrojonym w kostkę oscypkiem.  Piec 25 minut w piekarniku w 180-190 st. Rewelacyjny smak! Dla mojego męża  był to smak nr 1 wśród wytrawnych  muffinek. Polecam, spróbujcie sami! Świetnie się sprawdzą na wieczorne spotkanie przy piwie. ;-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...