piątek, 25 listopada 2011

Tarta kalafiorowa




Zastanawiasz się, co przyrządzić na kolację ze znajomymi? Zrób tartę kalafiorową. Przepis znalazłam w książce kucharskiej "Kuchnia polska", którą dostałam w prezencie ślubnym :-) raz zrobiłam i danie to na stałe weszło do mojego repertuaru - lekka i smaczna :-) Często gości na moim stole jako ciepła kolacja, zwłaszcza w piątkowe wieczory. Polecam!


Składniki:
gotowe ciasto francuskie
ugotowany kalafior
15-20 dag szynki
1 nieduża cebula
20g pieczarek
3-4 jajka
1-2 łyżki śmietany
starty na tarce ser żółty
sól, pieprz, oregano i bazylia

Foremkę do tarty nasmarować tłuszczem ułożyć ciasto francuskie i zapiekać przez ok 10-15 min w temp. 190 st.  Cebulkę, pieczarki i szynkę pokroić i obsmażyć na oleju, dodać sól, pieprz, bazylię i oregano. Na podpieczone ciasto ułożyć podsmażoną cebulkę z pieczarkami i szynką, zalać rozbełtanymi jajkami ze śmietaną, posypać przyprawami i serem. Zapiekać 20 - 25 min w piekarniku w 190 st. Podawać od razu po upieczeniu ... pychotka, moi domownicy ja uwielbiają :-)
Smacznego! ;-)

1 komentarz:

  1. Uwielbiam tarty pod każdą postacią. Nigdy nie jadłam z kalafiorem, a może byc ciekawie...;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...