niedziela, 18 grudnia 2011

Tort Motyl


Urodzinowo :-) 
w tym roku moja córcia zażyczyła sobie bal księżniczek i tort w kształcie motyla ... więc proszę bardzo jest i tort - pyszny i ekspresowy


Co potrzebujemy:
- upieczony wcześniej biszkopt w kształcie koła lub serca lub gotowe blaty biszkoptowe (na zdjęciu gotowce .... aż wstyd z braku czasu - ... ale lepiej upiec samemu ;-) będzie smaczniej ... innym razem jako bazy użyłam cytryniaka i to był strzał w dziesiątkę!)
- krem (u mnie z mascarpone - 2 żółtka utarte z cukrem pudrem i serkiem mascarpone - ekspresowa pychota!)
- lukier
- posypka lub konfetti cukrowe
- dżem z czarnej porzeczki lub żurawiny (wypróbowałam obie wersje)
- pisaki cukrowe

Wykonanie:
Przekroić ciasto na 3 części, skropić sokiem z cytryny. Pierwszy blat posmarować dżemem, nałożyć drugi blat, posmarować kremem, nałożyć trzecią warstwę, polać lukrem i posypać cukrowym kolorowym konfetti, brzegi udekorować kremem wyciskając różyczki lub inne kształty. Przekroić tort na pół. Połówki odwrócić o 180 st. W miejscu, gdzie okrągłe połówki się stykają wycisnąć z kremu kształt i główkę motyla, udekorować buźkę. Tort odstawić do lodówki.

Można oczywiście wyciąć dokładnej kształt skrzydeł motyla i udekorować bardziej kreatywnie, ale moja wersja jest super ekspresowa :-)  i pyszna (zwłaszcza ta z cytryniakiem! ;-)) więc wybaczcie pewne niedociągnięcia, ale zorganizowanie dwóch bali urodzinowych w ciągu tygodnia w przedświątecznym szale to chyba i tak wiele..
Pozdrawiam i polecam torcik - moja królewna była zachwycona :-)
a poniżej motyl w całej okazałości :-)






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...